Gjensidige: Forsikringer, erfaringer, kundeservice

9.4/10 (Vår anmeldelse)
Leverandøren er rangert som #11 i kategorien Vurderinger

Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap med en historie på over 200 år. Med en sterk tilstedeværelse i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum, tilbyr Gjensidige en bred portefølje av forsikringsprodukter som spenner fra bil- og husforsikringer til mer spesialiserte tilbud som hest og landbruksforsikring.

Selskapet er kjent for sitt kundeutbytte, der overskuddet deles med kundene, og tilbyr også betydelige rabatter for kunder som samler flere forsikringer hos dem.

Forsikringer og fordeler

Gjensidige tilbyr et bredt spekter av forsikringer, inkludert:

  • Kjøretøyforsikringer
  • Bolig- og innboforsikringer
  • Helse- og livsforsikringer
  • Reiseforsikringer
  • Båt-, vannscooter- og kajakkforsikringer
  • Dyreforsikringer
  • Landbruks- og bedriftsforsikringer

Med opptil 18 % rabatt ved samling av flere private forsikringer, gir Gjensidige kundene muligheten til å oppnå betydelige besparelser.

Selskapet legger stor vekt på enkel skadebehandling og rask respons, og har blitt kåret til Norges mest fornøyde forsikringskunder fem år på rad.

Erfaringer fra kunder

Gjensidige får blandede tilbakemeldinger fra sine kunder..

Trustpilot har Gjensidige en gjennomsnittlig vurdering på 3,1 av 5, basert på 431 anmeldelser.

VurderingAntallGjennomsnittlig Vurdering
Utmerket (5 stjerner)25 %3,1/5
Bra (4 stjerner)3 %
Middels (3 stjerner)<1 %
Dårlig (2 stjerner)3 %
Forferdelig (1 stjerne)68 %

Positive erfaringer

Mange kunder roser Gjensidige for rask skadebehandling og god kundeservice. En kunde nevner hvordan selskapet enkelt håndterte en sak hvor en mobiltelefon ble stjålet på ferie, med raskt og rettferdig skadeoppgjør.

En annen kunde fremhever hvor enkelt og effektivt det var å få behandlet en skadesak elektronisk.

Negative erfaringer

På den andre siden klager enkelte kunder over dårlig kommunikasjon og problemer med å få erstatning. En kunde uttrykte frustrasjon over å måtte håndtere en bilskade på egen hånd uten hjelp fra Gjensidige.

Andre nevner lange behandlingstider og mangel på informasjon om forsikringsrettigheter.

Gjensidige kundeservice

Man kan kontakte Gjensidige forsikring sin kundeservice på:

Konklusjon

Gjensidige Forsikring er en stor aktør innen forsikring i Norge og tilbyr et bredt spekter av produkter med attraktive rabatter og fordeler for kunder som samler flere forsikringer.

Erfaringene blant kundene varierer, med noen som fremhever selskapets raske skadebehandling og gode kundeservice, mens andre opplever utfordringer med kommunikasjon og erstatningsprosesser.

Det er viktig for potensielle kunder å veie disse erfaringene når de vurderer Gjensidige som sitt forsikringsselskap.

9.4 Vurdering

Verdi for pengene
9.4
Kundeservice
9.4
Dekninger
9.4
Gjensidige: Forsikringer, erfaringer, kundeservice
Gjensidige: Forsikringer, erfaringer, kundeservice
Beste forsikringsselskap
Logo
Enable registration in settings - general